.

.

دست ها، خالی... چشم ها، بارانی... و گام ها، پر از امید...
هر سه، در یک دلِ مجنون، بی قرار و شیدا...
مقصد: کوی لیلا...
به بهانه ی دیداری که تا ابد، مژده اش رهایی از روز آخر است...
آن روز که؛ همه نه در خیال و رویا، بلکه در حشر گِرد آمده اند به عزمِ تماشا...
و در روز بلندِ تنهایی...
اینجا، همان بهشت امنِ من است که وعده داده ای...
و تمام دنیای دلتنگی ام این روزها، به نظری از تو بند است،
و من دلــ را بسته ام؛ به تار مویی از نگاهت...
که نگاهت،
صراط روشن است و رستاخیز بی خوف

کد آهنگ

طبقه بندی موضوعی
سایت تبادل لینک - سایت تبادل لینک

(گر نگذری از گناهم چه کنم)

جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۹:۳۰ ب.ظ

چطوری برای ماه رمضان آماده بشیم

حمد و سپاس مخصوص خداوندی است که ماه خود رمضان را یکی از این راه های احسان قرار داد، ماه رمضان را ماه روزه، ماه اسلام و ماه پاکیزگی، ماه آزمایش و تصفیه از گناه، و ماه قیام (برای عبادت) قرار داد، ماهی که قرآن در آن برای هدایت مردم نازل شده، قرآنی که نشانه ی آشکار هدایت و جدا کننده ی حق از باطل است.

بنابراین، فضیلت و برتری این ماه را بر سایر ماهها با قرار دادن احترامات فراوان، و فضائل مشهور آشکار ساخت، و به خاطر تعظیم این ماه چیزی را که در ماه های دیگر حلال کرده، حرام فرمود، و جهت تکریم این ماه خوردنی ها و آشامیدنی ها را ممنوع ساخت، و برای آن وقت آشکار و معینی قرار داد که خدای عزوجل اجازه تقدم از آن زمان را نداده، و تاخیر از آن را قبول نفرموده.

منبع: قسمتی از دعای ۴۴ صحیفه سجادیه

 

 

siuTOW_535.jpg

 

(گر نگذری از گناهم چه کنم)

یارب ار نگذری از جرم و گناهم چه کنم ؟
ندهی گر به در خویش پناهم ، چه کنم ؟

گر برانی و نخوانی و کنی نومیدم
به که روی آرم و حاجت ز که خواهم ، چه کنم ؟

گر ببخشی گنهم ، شرم مرا آب کند
ور نبخشی تو بدین روی سیاهم ، چه کنم ؟

نتوانم کنم انکار گنه ، یک ز هزار
که تو بودی به همه حال گواهم ، چه کنم ؟

بارالها کرمی ، مرحمتی ، امدادی
کاروان رفته و من مانده به راهم ، چه کنم ؟

دوش می گفت « شفق » بار خدایا کرمی
که من آشفته دل و نامه سیاهم ، چه کنم ؟ 
محمد حسین بهجتی « شفق

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۳۰
دریغا